Torsdag den 25. august

Vi startede dagen med at fejre Mr. Frydendahls fødselsdag. Det foregik med homemade breakfast på dansk maner. Serveret på altanen med vandfaldets brusen som fødselsdagssang. Efter at have tjekket facebook for diverse hilsner kørte vi til nationalparken. Vi startede ved Yosemite Falls. Det vandfald var rigtig smukt. Vi drog videre til “Glacier Point” hvor der var udsigt til både vandfald og bjerge. Her spiste vi vores medbragte sandwich i tæt selskab med parkens mange egern. Hyggeligt var det i hvertfald. Vi rundede dagen af i “Mariposa Grove.” En skov med over 2000 år gamle, enorme træer. Vi så bl.a. et rådyr som stod og spiste midt i skoven. Vi så skam også et stort tunnel-træ hvor man kunne gå igennem. Vi drog hjemad mod hotellet. De blev ved med at skilte med at vejen til hotellet var spærret pga. skovbrand. Vi var dog fortrøstningsfulde og fortsatte mod hotellet. Vejen VAR spærret. Vi fik heldigvis lov til at køre ned til hotellet. Vi ville tanke lige i nærheden af hotellet her stod bare “INGEN elektricitet, INGEN benzin.” Great! Nå på hotellet var der så udbrudt kaos i mellemtiden. Vi havde selvfølgelig heller ingen strøm. Så vores Ben & Jerry is i fryseren var flydende…øv..øv!! Det viste sig så at skovbranden var så slem at de måtte evakuere 2 hoteller tæt på vores. Og de blev så indlogeret på vores hotel. Vi måtte også ændre spiseplaner, da hotellets restaurant var lukket pga. mangel på strøm. Men så var det jo godt vi havde lidt i køleskabet. Så menuen stod på grovbolle med smør, ost, salami. Dertil en dejlig Budweiser. Vi spiste på altanen og hyggede os trods situationen. Denne fødselsdag vil nok altid kunne huskes. Da mørket faldt på, var det knap så sjovt. Og der blev hurtigt 40 grader på vores værelse. Til sidst overnattede Mr. Frydendahl på altanen. Kl. blev 01 og så kom strømmen tilbage, hvilket gjorde at man rent faktisk fik sovet resten af natten da vi kunne bruge aircondition. Så historien fik en happy ending da vi også dagen efter kunne tanke bilen.

Onsdag den 24. august

Vi kørte fra Lone Pine omkring kl. 9 – kursen mod Yosemite nationalparken blev sat. Vi tilbagelagde ca. 272 km. – vi tog ruten over tioga-passet (bjergpas). Imponerende tur. Vi nåede Yosemite nationalpark midt på dagen og vi var ikke lige mere end kommet ind i parken, før vi måtte standse og forevige det første vandfald. Hold da magle! Det var skøønt at se noget grøn og helt enestående natur. Vi satte os ud på en stor sten i vandfaldet – det var skønno og meget afslappende. Dernæst var der en kæmpe træstamme der lå på tværs i vandfaldet. Den måtte Miss Frydendahl også lige bestige. Hvad gør man ikke for et godt photoshoot? Vi indtog frokosten på en træstamme i “Tuolumne Meadows” med den vildeste udsigt. Dette skulle være et af de smukkeste steder i hele parken. Der var små enge, Tuolumnefloden løb igennem her og der var den mest krystalblanke sø, selvfølgelig omgivet af bjerge. Vi kørte videre gennem parken og “stødte” på det første vandfald. “Bridalveil falls” – det krævede en lille gå tur gennem skoven at nå tæt på. Det var sindsygt smukt og vinden hvirvlede vandet rundt så selvom du stod et godt stykke væk fik du lidt støvregn fra vandfaldet. Vi kørte ned i bunden af parken hvor vores hotel lå. “Yosemite View Lodge” And what a place. Vi fik et luksusværelse beliggende på 3. sal med en meget beundringsværdig udsigt. Altanen peger lige ud til et kæmpe vandfald og vandfaldets brusen (Det er en temmelig høj lyd) har en meget afslappende effekt. Spabad er vi også udstyret med. Vi nød aftensmaden på vores altan. Vi købte en lækker “River pizza” og en enestående rosevin som vi delte med vandfaldets brusen i baggrunden. Det var helt i særklasse.

Tirsdag den 23. august

Så var det desværre tid til at finde kareten og forlade Las Vegas. Vi kørte efter at have nydt morgenmaden på værelset og kastet et sidste blik ud over “Byen der aldrig sover.” Vi satte kurs mod Death Valley. Vi kørte laaaangt for til sidst at havne i “dødens gab.” First stop “Badwater”, en saltvandsdam […]

Mandag den 22. august

Efter en dejlig skønhedssøvn i den bedste seng ever stod dagen i shoppingens tegn. What else to do?? Hehe..! Vi startede i Fry’s elektronik-outlet hvor vi købte et stativ til vores kamera så der kan tages endnu bedre billeder:) Dernæst videre til Premium Outlet Las Vegas igen – her gik vi shop- amok, men under […]

Søndag den 21. august

Vi stod igen tidligt op, altså kl. 7 lokal tid, men kl. 6 i Las Vegas tid:) Denne gang med fuldt overlæg. I Bryce Canyon var det kun 8 grader udenfor da vi kørte. Vi tilbagelagde 460 km. fra Bryce Canyon til Hoover Dam. Undervejs fik vi frokost i Mesquite, byen hvor de byder velkommen […]

Lørdag den 20. august

Vi kørte i dag fra Lake Powell til Bryce Canyon. En tur på ca. 200 km. Vi var på vejen lige omkring “Coral Pink Dunes state park. Dette var gyldne sandbjerge i store mængder så langt øjet rakte. Her var der appareantly optaget flere westerns. Ikke noget der umiddelbart kunne imponere os..hehe (måske forventningerne er […]

Fredag den 19. august

Vi kørte fra Kayenta tidligt om morgenen. Vi var meget tidligt oppe i dag, Mr. Frydendahl tænkte nu vi var i en anden tidszone måtte vi hellere op en time før…dvs. ved nærmere eftertanke stod vi op kl. 6. Nå men turen gik til byen Page, hvor vi skulle nyde dagen ved Lake Powell. Vi […]

Torsdag den 18. august

Vi kørte fra Gran Canyon kl. 10 og satte kursen mod Monument Valley. Dagens rute var på 300 km. Vi fik et sidste kig på den smukke udsigt ved “Grand view” Gran Canyon også lod vi byen bag os. Der var flere smukke udsigtspunkter på vejen, vi stoppede ved et enkelt og fik endnu et […]

Onsdag den 17. august

I dag skulle Gran Canyon nationalparken udforskes helt ud. Vi startede med morgenmad i nationalparkens cafeområde. Derefter “Desert view” en rute på 40 km. Vi så mange fortryllende udsigtspunkter på denne tur, blandt andet et gammelt udsigtstårn hvor man kunne se over 150 km væk til alle sider. Så sat vi kursen mod “Hermit” også […]

Tirsdag den 16. august

Vi kørte fra Laughlin til Grand Canyon ca. 350 km. Vi tog en snedig genvej (synes vi selv). Den indebar at vi kom ud på en meget primitiv grusvej, den skulle vi følge i 14 km. Vi havde stort set vejen for os selv. Sjovt nok:) Men den sparede os for omtrent 100 km highway […]